Мотоциклисти су најугроженији учесници у саобраћају, а ризик да ће погинути у саобраћајној несрећи на улицама Београда је чак 45 одсто већи у односу на возаче аутомобила.  

То је разлог због чега је саобраћајна полиција крајем прошле године увела моторе пресретаче, односно саобраћајне полицајце, који патролирају на моторима без обележја и снимају прекршаје. 

Иако немају видљива обележја, полицајци на пакленим машинама, које могу да иду чак 300 на сат покушавају да обуздају оне који не поштују правила. Највећи број њих вози без кациге, а има и оних који непоштују прописану брзину. Од почетка сезоне својом или туђом кривицом погинуло је шест мотоциклиста, а њих око 150 је повређено.

У Италији за возаче мотора, којих има много,  важи правило средње траке, док у Србији мотоциклисти возе час лево, час десно, нема тог правила да је средина за њих , као што је то слушј за Италијане. А да нисмо Италијани, говори и податак да Београђани нерадо носе кацигу. У последњих месец дана у Београду је написано око 140 казни само за тај прекршај.

О непажњи и непоштовању прописа говори и статистика да у Београду годишње у просеку погине око 20 мотоциклиста, а шансе да ће погинути су чак 45 одсто веће у односу на возаче четвороточкаша.

У комитету за безбедност саобраћаја истичу да је највећи узрок великог броја саобраћајних несрећа у којима учествују возачи двоточкаша, чињеница да нема праве обуке, а да је једино кацига обавезна заштитна опрема.

Додатна едукација возача, коришћење заштитне опреме, уз поштовање прописа једини су начини да црна статистика постане прошлост, а за то ће се у сваком случају побринути пресретачи.  

 

Извор: Студио Б