Прошле године, на путевима Србије у саобраћајним несрећама учествовало је хиљаду и по мотоциклиста, од којих је 62 настрадало, а чак 90 одсто прошло са тежим или лакшим повредама.

Ове године, за нешто више од два месеца, повређено је 20 возача, који су и поред лоших временских услова управљали двоточкашима. Око 35 хиљада регистрованих мотоциклиста, а засигурно и која хиљада преко, ускоро ће се наћи на улицама. Да би смањили број несрећа и црни биланс, саобраћајни стручњаци апелују на опрезност, толеранцију и поштовање прописа, како мотоциклиста тако и возача

И пре почетка пролећа, због лепог времена и сувих коловоза, на улице су изашли први мотоциклисти. Осим ужитка који им вожња пружа, својим двоточкашем, како кажу знатно брже стигну на жељену дестинацију, утроше чак 7 пута мање горива него када иду аутомобилом и не проводе сате у потрази за паркинг местом. Ипак, на мотору су чак 45 пута више изложени ризику него остали учесници у саобраћају. 

– Наши људи недовољно користе ретровизоре, не гледају око себе, не пада има на памет да у саобраћају може да се појави неко са мотоциклом,а има и бахатог наступања, где неће да дозволе пролаз мотоциклисти, неће да се помере са стране – кажу из Асоцијације мотоциклиста Србије.

Иако тврде да још увек има бахатих мотоциклиста, возачи аутомобила признају да свест о присуству двоточкаша на улицама код многих није развијена.

А више толеранције неопходно је и да би се смањио црни биланс на улицама. Само прошле године у саобраћајним несрећама учествовало је хиљаду и по мотоциклиста, а ове, за само 2 и по месеца повређено је чак 20.

Да би безбедно крстарили градским улицама, мотоциклисти према новом закону су у обавези да имају кацигу, која им штити главу, а у зависности од модела и лице. међутим, стручњаци комитета за безбедност и прави бајкери, саветују да се у опреми нађу и јакна, појас и рукавице, како би безбедност возача била још већа.

– Бирајте мотоцикле што уочљивијих боја, јер се већина незгода догоди из разлога што возачи приватног аутомобила једноставно не примете возача мотоцикла. Имајући у виду све ризике и да су између возача мотора и асфалта једино заштитна опрема, нема каросерије да га заштити кад падне, само мало толеранције и једних и других, тад ћемо постићи европски тренд и биће како ваља – истичу из Комитета за безбедност.

Осим обавезе да мотор буде технички исправан, возачима се препоручује да ових дана смање гас и посебну пажњу обрате на коловозе, који су после дуге зиме, пуни соли и ризле. Како, ипак нису сви схватили да безбедност зависи од поштовања правила, своје мотоцикле на градским улицама неретко промовишу вожњом на задњем точку, чиме чак 300 пута више ризикују да настрадају.

– Управа саобраћајне полиције идентификовала то као проблем и извршила набавку већег броја мотоциклиста са обележјима полиције, као и оне без обележја, тзв. пресретаче, који ће знатно ефикасније вршити контролу мотоциклиста у саобраћају – додају из Управе саобраћајне полиције.

Осим контроле и кажњавања, управа саобраћајне полиције организује и едукације за све учеснике у саобраћају, док Асоцијација мотоциклиста Србије почетницима држи курсеве сигурне вожње.

Извор: Студио Б