У среду 23. априла, у 20.00 часова, у позоришној сали Спортско културног центра “Обреновац” биће изведена представа “Госпођа министарка” Позоришта “Бошко Буха”. 

Адаптација и режија: Татјана Мандић Ригонат
Играју: Горан Јевтић, Михаило Тодоровић, Милош Валалукин, Виктор Савић, Катарина Марковић….

“Госпођа министарка”- мишљена као архетип, комична маска, стање свести, деформација која нема пол (и мушко је и женско својство),травестија. Прерушавање је својство племените позоришне игре која ствара смисао и трага за истинама о човеку, животу, друштву. Али игре прерушавања одлика су и политичког живота, део свакодневне матрице стварања пожељних “имиџа” на тржишту борбе за власт и моћ. Прерушавају се и људи и идеје. Општатравестија. Жанр свакодневнице. Властохлепље укида и разум. Некада су у позоришту све улоге играли мушкарци јер је друштвено неприхватљиво било да жене глуме. Та позоришна пракса данас је огледало за нове пуританце и малограђане којима је неприхватљиво штошта, можда и да мушкарци глуме жене и шене мушкарце. Рам за представу је песма Јована Јовановића Змаја “Српска политика”:
“Где је српска политика? Jе л’ кувана ил’ је пресна? Jе л’ скромна ил је бесна? Jе л’ жедна ил’ је гладна? Или игра или свира? Ил’ се мало рестаурира? Ил’ издише ил’ се рађа? Ил’ јој каква баба врача? Или пузи или седи? Ил’ се смеје ил’ се једи? Jе л’ у двору богатоме? Ил’ у гнезду враниноме? Има л’ цуцлу или звечку? Ил’ је гдегод у запећку? Jе л’ у служби ил’ у миру? Ил’ у каквом манастиру?”
Време у којем живим позвало ме је да га мислим кроз Нушића, кроз његово љуто духовито комедографско перо. Његови ликови нису безазлени, и кад им се смејем, ја их се и плашим. Одавно су се размилели свуда око мене, скројили друшво по сопственој мери, па се они данас нама смеју. Министарку је Нушић писао тридесетих година прошлог века, у околностима развоја капитализма и грађанског класног друштва између два рата, а знамо шта су тридесете године изнедриле – и фашизам и нацизам и тоталитаризам. Остајући у визуелном оквиру тридесетих, желела сам да подвучем континуитет друштвених деформација, менталитетских заума. Волела бих да Нушић није мој савременик, да је по његовом свету пала космичка прашина, али данас његова актуелност боли и на нивоу реченице и ситуације, и друштвене дијагнозе.

Татјана Мандић Ригонат

Цена улазница: партер 700 динара, балкон 400 динара, а за организоване посете ученика средњих и основних школа (за купљених преко 10 улазница) цена карте за балкон је 200 динара.

{youtube}ZZv6blAc–k{/youtube}