Систем „Бус плус” одговорио је на најчешћа питања која постављају грађани, желећи да на тај начин отклони све евентуалне недоумице око новог начина наплате услуга јавног градског превоза и предности које се његовом применом остварују. 

 
Где могу да извадим персонализовану „бус плус” картицу?

„Бус плус” картицу можете да извадите на једном од 60 шалтера који постоје на 16 локација у граду. Највећи број шалтера налази се у Палати „Београд” (Београђанка), а више их је и у ГСП-у, пословници у Скендербеговој 47, до сада једино место где су се издавале претплатне легитимације и повластице. Шалтери за издавање персонализованих „бус плус” картица налазе се и у другим деловима града, у пословницама ГСП-а, „Ласте”, МТС-а, као и у продајним објектима „Темпа”.

Да ли на свим продајним местима могу да допуним неперсонализовану картицу?

Да. На свих 800 продајних места у граду могуће је купити све врсте неперсонализованих картица и извршити допуну СВИХ картица. Продајна места (киосци) видно су обележена налепницом на којој пише „Бус плус” – продаја карата.

Како да оверим (валидирам) „бус плус” картицу?

Овера (валидирање) картице је једноставна и брза. Пре уласка у возило припремите картицу, како се не би стварале гужве. Картицу оверавате прислањањем на валидатор, примицањем картице на удаљеност од једног до два центиметра од самог валидатора, у зони антене која је видно означена на екрану. Валидатор проверава валидност карте и ако је карта исправна и ако је на њој довољно новца – обавља се овера. Валидатор звучним сигналом и одговарајућом поруком на екрану обавештава  путника о успешној овери. Уколико карта није валидна или је време између претходне овере мање од минимално дефинисаног, валидатор се оглашава звучним сигналом и на екрану се исписује одговарајућа порука.

Да ли је поступак валидирања картице исти и за неперсонализоване картице?

Поступак валидирања неперсонализованих картица је готово идентичан као код персонализованих картица. Мала разлика постоји само за оне путнике који користе обе зоне (и ИТС1 и ИТС 2 зону) или једном картицом желе да плате вожњу за више путника. У циљу олакшане валидације, а имајући на уму да се највећи број вожњи реализује у Зони 1, валидатор ће са картице скинути износ цене за једну вожњу у Зони 1 за једног путника. Уколико путник жели да обави вожњу која обухвата Зону 2, онда пре валидације на екрану валидатора најпре изабере опцију зоне коју жели, па тек онда оверава/валидира карту. Уколико путник својом неперсонализованом „бус плус” картицом жели да плати вожњу за још неку особу, онда пре валидације најпре изабере опцију која показује за колико особа се плаћа вожња валидирањем, па се тек онда примиче картица и овером плаћа вожња за онолико путника колико је одабрао власник картице. Уколико је валидатор регистровао исправност картице и постојање потребног новца, са картице се скида новац, а на валидатору приказује износ који је скинут са ње. И у овом случају валидатор звучним сигналом и одговарајућом поруком на екрану обавештава путника о успешној или неуспешној валидацији. Докле год преостало стање на картици дозвољава, валидатор омогућава умањење износа вожњи.

Да ли са персонализованом картицом могу да се возим и у ИТС1 и ИТС2?

Да. Систем „Бус плус” пружа много веће могућности него претходни и олакшава коришћење јавног превоза. То значи да је једна картица јединствена и за ИТС 1 и ИТС 2, као и за све врсте превоза (БГ воз, трамваји, тролејбуси и аутобуси). Корисници персонализованих картица који путују из Лазаревца, Обреновца или Младеновца имају већи избор комбинација плаћања месечних допуна. Они могу, у складу са својим потребама, да се одлуче да плате допуну за вожњу, рецимо у зони 1 и 2 ИТС2 и вожњу у ИТС1 (градски превоз), или у зони 2 и 3 ИТС2 и ИТС1 и слично.

Да ли неперсонализованом картицом може да се плати вожња и у „Ласти” и возилима ГСП-а?

Да. Систем „Бус плус” обухвата све превознике. Код свих се вожња плаћа јединственом картицом. 

Уколико платим месечну допуну, зашто морам да оверавам картицу?

Овером картица (персонализованих и неперсонализованих) утврђује се оптерећеност појединих линија, као и колико Београђана користи јавни превоз, како радним даном тако и викендом и празницима. То су неопходни подаци како би се видело које линије би требало да се појачају, а тиме грађани добијају комфорнији превоз уз што краће чекање на станицама. Напомињемо да до сада никада оваква врста података није урађена, јер физички није било могуће прикупити те податке.

Да ли неперсонализована папирна карта мора да се одмах допуни са 600 динара?

Не. То је максимални, а не обавезни износ допуне. Папирна неперсонализована карта важи три месеца и може да се допуњује до 600 динара. Уколико нпр. уплатите први пут 300 динара, па затим следећег пута још 300, ви сте искористили максимум уплате, дакле не морате да уплатите одмах свих 600 динара. Тим износом можете платити десет вожњи у првој зони, а у року од три месеца. Уколико допуну потрошите за месец дана, потребно је да купите нову јер ову врсту картице не можете више да допуните.

Хоћу ли бити кажњен уколико плаћам месечну допуну, а не оверим картицу када уђем у возило?

Валидирање картица је обавезно за све. Међутим, одлучено је да у фази уходавања система контролори најпре помажу грађанима да се привикну на систем. У следећој фази ће власницима персонализованих картица који плаћају месечну допуну најпре изрицати једну опомену. 

Зашто морам да оверавам персонализовану картицу ако на њој имам месечну претпалту?

Валидација је обавезан део увођења реда у јавни превоз. Овакав систем примењује се у свим великим градовима у свету јер само тако може да се стекне јасан увид у фреквенцију путника, односно да се зна на којој линији и у којим временским интервалима је оптерећење највеће. Само тако Дирекција за јавни превоз може на најбољи начин да управља саобраћајем, обезбеђује довољан број возила на оним линијама на којима су неопходна и подиже квалитет јавног превоза.

Да ли је тачно да је путем новог система могуће пратити кретање путника?

„Бус плус” гарантује тајност података грађанима. Валидатори уз то региструју само улазак, али не и излазак путника из возила па је праћење и технички немогуће. „Бус плус”, такође, личне податке путника ни у једном тренутку није, нити ће пустити у обраду која подразумева упоређивање личних података са подацима на картици, то јест са подацима о кретању.

Да ли је тачно да ћемо захваљујући „Бус плусу” заиста знати кад које возило долази и како ћемо то знати?

Тачно је. „Бус плус” је најсавременији систем који ће путницима донети много користи, укључујући и обавештавање о времену доласка возила на станицу. На десет најфреквентнијих места у граду постојаће велики дисплеји који ће пружати ове информације, а сви путници ће информације о доласку возила на стајалишта веома брзо моћи да добију и посредством смс порука.

Колико важи персонализована картица за незапослене?

Персонализована картица за незапослене важи три године, али њен власник на сваких шест месеци мора да приложи потврду о свом статусу. То ће урадити тако што ће за шест месеци отићи на место на коме се издају персонализоване картице и показати потврду коју добија из Националне службе за запошљавање, а која није старија од месец дана.

Коме могу да се јавим уколико ми нешто са картицом није у реду?

Све проблеме са картицама брзо ће вам решити Кориснички сервис „Бус плус” система. Информације можете добити позивом на број телефона 7155-155 или ако дођете на шалтер Корисничког сервиса у Палати „Београд” (Београђанка), Масарикова 5.

Шта радим ако изгубим персонализовану картицу или ако ми је неко украде?

Јавите се Корисничком сервису. Претходна картица ће бити сторнирана, а ви ћете добити нову. Кориснички сервис „Бус плуса” се налази у Палати „Београд” (Београђанка), Масарикова 5.

Шта чини бенефит програм који ми се нуди при издавању „бус плус” картице?

„Бус плус” омогућава и додатне погодности кроз бенефит програм у који се укључују различити партнери. Корисници који су се пријавили за овај програм могу да остваре попусте, посебне понуде и погодности у оквиру „Бус плус” бенефит програма. Чланице бенефит програма у овом тренутку су „Ерсте” банка, МТС и „Темпо”. Корисник бенефит програма постајете само уколико сте се сами за то определили уз сагласност – регистрацију на било ком месту на ком се издаје персонализована „бус плус” картица.

Да ли ће због увођења „Бус плус” система цене карата да буду веће?

Не, напротив. Цене карата одређује град тарифном политиком. Уговором је дефинисано да у првих шест месеци цена превоза сигурно остаје иста. Очекује се да ће увођењем „Бус плуса” ова област бити боље уређена, те да ће се остваривати и знатне уштеде. Резултат може бити и смањење цене превоза.

Извор: Беоинфо