Градоначелник Београда Драган Ђилас, председник Скупштине града Александар Антић и председник општине Обреновац Жељко Јоветић обишли су данас мост на Сави између Обреновца и Сурчина, који ће сутра званично бити пуштен у рад. Обиласку је присуствовао министар животне средине и просторног планирања Оливер Дулић, председници околних општина, као и бивши председник Скупштине града Небојша Човић.

– Ово није само београдски, обреновачки и сурчински мост. Ово је мост који спаја два дела Србије. Градња је почела у фебруару на минус 14 степени када су се радницима прсти лепили за челик од хладноће. Радило се и лети на плус 40 степени, да би 1. децембра грађани Србије могли да почну да користе овај мост. Поред моста, завршено је и седам километара асфалтног пута према Сурчину. Следеће године завршићемо читаву “Сремску газелу”, после чега ћемо моћи да кажемо да смо велику ствар урадили. Иако су све очи упрте у мост на Ади који је огроман грађевински подухват, то не треба да умањи значај овог моста – рекао је градоначелник Драган Ђилас.
 
За завршетак радова искоришћена су средства града Београда и Министарства животне средине и просторног планирања, у складу са Законом о подстицању грађевинске индустрије Републике Србије. Вредност пројекта је око 1,5 милијарди динара. У оквиру програма подршке грађевинској индустрији, препознато је 250 пројеката који упошљавају домаћу грађевинску оперативу, рекао је министар Дулић. 
– Карактеристично за многе од њих јесте то да су некада отварана градилишта, али пројекти нису завршавани. Један од таквих јесте и мост на Сави између Обреновца и Сурчина, који симболично показује да пројекти могу да се заврше у року, док ће о значају најбоље говорити грађани – казао је Дулић, изражавајући уверење да ће се изнаћи средства и у буџету за наредну годину за реализацију сличних пројеката. 
 
Пројекат моста на Сави код Обреновца урађен је 1994. године, када је и почела његова изградња. Мост је првобитно планиран као топлодалековод, али је накнадно препројектован у друмски мост, при чему је задржана и претходна намена за ношење цеви топлодалековода. На терену су остали недовршена конструкција моста, део коловозне плоче и недовршен приступни пут са сурчинске стране, док са обреновачке стране приступи мосту готово да нису били ни започети. Изградња је започела у време мандата Небојше Човића, који је овом приликом истакао да је завршетак моста добар пример континуитета, без обзира на евентуалне разлике, надајући се да ће једног дана преко њега “прећи” и топлодалековод. 
Изградњом моста преко реке Саве у Обреновцу житељи Обреновца добили су сигурну и проходну саобраћајницу и добру везу са Београдом. Становници Обреновца ће до Сурчина стизати за неколико минута, а до сада им је за то било потребно сат времена. Александар Антић је нагласио да ће грађани из Обреновца, са Уба, из Коцељева и других околних места имати знатно скраћење пута, али и комоцију јер неће морати да улазе у град да би дошли до, рецимо, аеродрома. Нова саобраћајна деоница од великог је значаја и за привредну и пољопривредну сарадњу читавог региона, а у наредном периоду, додао је Антић, размотриће се и отварање аутобуске линије између Обреновца и Сурчина. 
 
Највећу захвалност изразили су Жељко Јоветић и Војислав Јаношевић, председници општина Обреновац и Сурчин. Они су се сложили да је мало пројекта који су започети и завршени у једној години, а посебно су задовољни што је од десет пројеката, које је кандидовао град Београд, баш овај био приоритетан. Мост није локалног већ регионалног карактера и пример је како се земља и град боре против кризе омогућавајући општинама да остваре своје природне потенцијале. 
 
 
 
Догађају су присуствовали представници града Београда, Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда и извођача радова, као и градоначелници и председници других општина у Србији, чији ће грађани највише користити ову изузетно важну саобраћајну деоницу. Бранислав Недимовић, градоначелник Сремске Митровице, нагласио је да мост није значајан само због саобраћајне везе оних који живе са обе стране реке, већ и због привредног развоја којег нема без добре комуникације. Председник општине Пећинци Синиша Вуков казао је да су два региона традиционално везана и родбинским и економским везама и да ће у наредном периоду мост показати своју пуну функцију и значај. Градоначелник Ваљева Зоран Јаковљевић такође се сложио да ће нова веза омогућити даљи привредни развој, а председник општине Уб Владислав Крсмановић додао је да ће бројне општине и градови с једне и друге стране Саве имати вишеструку корист од новог моста. Општина Владимировци граничи се са Обреновцем и, према речима председника општине Владице Марковића, на овај начин знатно се скраћује пут до Београда и Новог Београда, тачније претпоставља се да је пут сада краћи за око двадесет километара. Ово је велика шанса за пољопривредне произвођаче који своје производе пласирају на београдске пијаце, али и за потенцијалне инвеститоре, додао је Марковић.
Изградња моста на Сави у Обреновцу настављена је фебруара ове године, а бравари, заваривачи, монтери, руковаоци грађевинских машина и морнари свакодневно су се старали да радови напредују према плану. Један од њих, Миодраг Кастратовић, који је у “Мостоградњи” провео 38 година, поделио је своје искуство јер је на овом градилишту био и пре 17 година када је читав посао почео. Био је веома задовољан и када је фебруара ове године настављена градња, а сада је имао јединствену прилику и да види његов коначан завршетак.
 
 
На обреновачком мосту завршени су сви радови на ојачању постојеће челичне конструкције и њеној антикорозивној заштити. Подигнуто је и постављено свих 176 коловозних плоча на челичном делу моста. Завршена је и бетонска конструкција моста, као и приступне саобраћајнице. Кроз средину моста пролазе две саобраћајне траке, укупне ширине 7,5 метара, а на конзолама по једна топлодалеководна цев и пешачке стазе.
Осим моста преко Саве, изграђен је и приступни пут од 660 метара на територији Обреновца, од пута за Младост до Саве, а у Сурчину је изграђенa кружна раскрсница са прикључним краком на регионални пут за Бољевце, којим се остварује веза са Сурчином. Мост је дуг 620 и широк 14,5 метара, са две саобраћајне траке, обостраним тротоарима и два појаса предвиђена за провлачење инсталација инфраструктуре. Конструкција моста преко главног тока реке састоји се од шест челичних решеткастих конструкција, а река Сава биће слободна за двосмерни пловни пут, укупне ширине 200 метара и висине 16,5 метара изнад воде.
Мост преко реке Саве је део „Сремске газеле”, која ће од моста водити до петље „Добановци” на ауто-путу. Његов значај је превасходно у томе што ће омогућити да возила из правца северозападне Србије и обреновачког краја, преко моста и Сурчина, за мање од пола сата стигну до ауто-пута Београд–Загреб, Аеродрома „Никола Тесла” и центра Београда. Возачи ће од Обреновца, преко моста на Сави и територије општине Сурчин, за мање од пола сата моћи да стигну до ауто-пута Београд–Загреб, а даље се отварају могућности путовања обилазницом око Београда.