Кинеска “Шангонг хај-спид група” започела је данас, у присуству председника Србије Томислава Николића, припремне радове на изградњи аутопута на Коридору 11, на деоници Обреновац-Љиг.

Почетку радова присуствовали су министар грађевине Велимир Илић, министар саобраћаја Александар Антић, министар рударства Милан Бачевић, директор Коридора Србије Дмитар Ђуровић, амбасадор Кине Џанг Вансјуе, као и представници општине Обреновац.

Почетак радова означио је председник Николић, који је пожелео срећу извођачима, уз древну кинеску мудрост: “Ако желиш да будеш богат, прво гради путеве”.

Председник Градске општине Обреновац Мирослав Чучковић рекао је да је ово историјски дан за Србију. 

– Отварају се могућности да се уз аутопут отвори нова индустријска зона и нове фабрике, пумпе, аутосервиси, мотели и други угоститељски објекти. Такође, наши пољопривредни производи ће много брже стизати на тржиште Европе. Наше Одељење за имовинско-правне и стамбене послове издало је преко хиљаду решења о експропријацији и људи су препустили своје парцеле за изградњу аутопута. То су углавном биле неупотребљиве парцеле – казао је Чучковић.

Жељко Јоветић, председник Скупштине градске општине Обреновац, истакао је да је ово наставак градње дела Европског коридора 11. 

– Сигуран сам да ће овај аутопут донети бољитак свим Обреновчанима, као и да ће наше фирме успети да остваре финансијску добит у области грађевинарства и услуга и током изградње и наког завршетка радова. Самој привреди Обреновца ће бити лакше, јер ће се до Београда стизати много безбедније него данас, а Обреновац ће бити повезан са овим аутопутом до самог јужног Јадрана – рекао је Јоветић.

Заменик председника Градске општине Обреновац Драгослав Мршевић казао је да је ће за 37 месеци Обреновац добити аутопут какав заслужује.

– Уколико се испоштују рокови кроз наш град ће проћи једна модерна деоница аутопута и у заборав ће отићи Ибарска магистрала. То је значајно јер на самој Ибарској магистрали су честе несреће и то са најтежим последицама. Поред тога што ће наши суграђани моћи безбедно да се превезу до луке Бар када овај аутопут буде готов него ће од изградње имати бенефит и обреновачка предузећа током изградње. Трудићемо се да ту шансу искористимо и да на изградњи аутопута ангажујемо Обреновчане и локална предузећа за све послове који буду потребни током изградње овог аутопута – казао је Мршевић. 

Радови су започети у месту Дићи, код Љига. Са “Шандонг хај-спид групом” у мају је склопљен је уговор о изградњи две деонице: Обреновац – Уб и Лајковац – Љиг, укупне дужине 50,2 км.

Деоница од Обреновца до Уба дуга је 26,2 км, а од Лајковца до Љига 24 км. На првој деоници биће изграђено 14 мостова и једна саобраћајна петља код Уба, док ће на другој бити 16 мостова и један тунел.

Учешће српских предузећа у реализацији тог посла износиће најмање 40 одсто.

Влада Србије усвојила је 16. октобра предлог закона о зајму од Ексим банке Кине вредном 301 милион долара за градњу Коридора 11 од Обреновца до Уба и од Лајковца до Љига.

Укупно је за тај пројекат планирано 333,7 милиона долара, рачунајући и 10 одсто учешћа Србије. Рок изградње је 37 месеци, а радови се финансирају из кредита кинеска Ексим банке. Кредит је добијен по повољним условима, на 20 година, укључујући и период почека од пет година, са фиксном каматом од 2,5 одсто годишње.

Министарство грађевине је раније најавило да ће кинеске компаније концесионо градити делове Коридора 11, од Сурчина до Обреновца и од Прељине до Пожеге. Домаће фирме већ граде деоницу од Уба до Лајковца, а радови се финансирају из буџета. Такође, на Коридору 11 се гради и аутопут од Љига до Прељине, где је ангажована азербејџанска фирма Азвирт, а радови се финансирају из азербејџанског кредита.

Све су то деонице будућег аутопута од Београда до границе са Црном Гором, који је део такозваног Коридора 11. Тај путни правац треба да повеже Румунију, Србију, Црну Гору и Италију рутом Букурешт – Београд – Бар – Бари.

Кинеска компанија “Шандонг хај-спид” ангажована је на изградњи путне инфраструктуре у Азији и Африци, а 2011. године завршила је изградњу навећег прекоморског моста на свету, дугог 42 км.

{youtube}ukkx4c4tcPk{/youtube}