У општини Обреновац у оквиру уведених мера ванредног стања у циљу спречавања ширења корона вируса и очувања здравља грађана, активиран је програм Волонтерски сервис. У оквиру програма Волонтерског сервиса уведен је “call centar” општине Обреновац који је пре свега намењен најстаријим суграђанима који су према речима стручњака најугроженија група.

Милорад Косановић, начелник Управе градске општине Обреновац обратио се грађанима Обреновца и истакао да је циљ волонтерског сервиса да се у новонасталим околностима што је више могуће олакша свакодневно функционисање најугроженије групе грађана и да се самим тим могућност ризика од ширења вируса сведе на најмању могућу меру.

Према његовим речима грађанима којима је помоћ потребна, понуђена је могућност да се јаве на бројеве телефона општине Обреновац у периоду од 7.30-15.30 часова. Бројеви телефона доступни за грађане су 011/8726-412 и 011/8726-463.

– Службеници ће узимати њихове податке, име и презиме , адресу, контакт телефон и списак потреба у зависности да ли се ради о потребама за лековима, намирницама, хемијом. Након процеса прикупљања и обраде података, формираће се радни налог са наведеним именом и презименом и свим подацима добијеним кроз комуникацију, а након тога тај налог ће се верификовати од стране Управе општине Обреновац. Радни налог се додељује волонтеру који ће имати око врата идентификациону картицу волонтерског сервиса општине Обреновац и који ће се доласком на адресу представити тражиоцу помоћи. Волонтер ће са лицем који је исказао потребу за одређеним намирницама, проћи кроз списак који је навео и потребно је да лице које је тражило помоћ да неопходан новац за куповину потребних намирница, а постављен волонтер ће моћи да остави своју личну карту као сигурност која би се у том случају пружила лицима која су исказала потребу за неком врстом помоћи. Волонтер ће након обављене куповине потребних намирница, доставити намирнице са претходно састављеног списка и фискални рачун са кусуром, након чега ће лице коме је храна достављена имати обавезу да волонтеру врати личну карту – објаснио је Косановић.

Он је додао да ће сви захтеви о набавкама који буду добијени до 12 сати бити реализовани у истом дану, док ће сви они захтеви који пристигну после 12 сати до 15.30 сати бити реализовани наредног радног дана.

– Молим све суграђане којима је потребна помоћ да позову, на располагању је велики број волонтера, велики је одазив младих који су свесни ситуације и који су изразили жељу да заједничким снагама прођемо кроз ову кризу – истакао је Косановић.