Успостављање система управљања квалитетом према Међународном стандарду ИСО 9001 у општини Обреновац представља један од изузетно сложених и важних пројеката за општину.

Овим пројектом који се реализује уз помоћ консултантске фирме АQА, општина Обреновац је одлучила да у свој систем управљања уведе ИСО 9001 који покрива делокруг рада административне службе општине. Основни разлог за упостављање система управљања квалитетом по захтевима стандарда ИСО 9001 јесте да се побољша пружање услуга грађанима, правним и другим субјектима кроз ефикаснији и отворенији рад. Да би општина побољшала квалитет својих услуга према корисницима потребно је да унапреди саму организацију рада, појача одговорност свих запослених, додатно стручно усавршава особље, које је свесно да је задовољан корисник крајњи циљ коме треба тежити. У свему овоме велике могућности пружа стандард ИСО 9001.

Шта је управљање системом квалитета?

Систем управљања квалитетом може се описати као организациона структура у којој су јасно дефинисане одговорности, процедуре, процеси и ресурси усмерени на остваривање управљачких циљева у општини Обреновац, саопштених у Политици квалитета. Управљање квалитетом представља усклађене активности руковођења и управљања организацијом имајући у виду квалитет (успостављање политике, циљева, планирање, управљање, обезбеђивање и унапређивање квалитета).

Шта је ИСО?

ИСО је међународна организација за стандардизацију установљења 1947. године. Мисија ИСО је да промовише стандардизацију, развој стандарда и сродних активности у свету, са намером да се омогући већа међународна размена добара и услуга, те да помаже у управљању и развоју организација.

Шта је ИСО 9001?

ИСО 9001 је међународни стандард према коме се сертификују системи управљања квалитетом. ИСО 9001 садржи опште захтеве за управљање организацијом. Овај систем захтева да највиша руководна структура у општини Обреновац планира, спроводи, контролише и унапређује своје активности са циљем постизања:

– задовољства корисника услуга,
– ефикасности и ефективности процеса и процедура,
– елиминисања трошкова који су последица грешака у раду.

Осам основних начела ИСО 9001?

Усмереност према кориснику; Вођство/лидерство руководства; Укључивање свих запослених; Процесни приступ; Системски приступ управљању; Стално побољшавање; Одлучивање на основу чињеница; Узајамно корисни односи са добављачима-повећава способност за стварање нове вредности.

Основни циљ општине Обреновац је да грађани буду задовољни услугама које им пружа општина.