Данас је у згради општине Врачар одржан округли сто  под називом ”Спровођење планова интегритета у пракси” у организацији ”Центра модерних вештина” и “УСАИД”-а. На конференцији је учествовало осам изабраних општина међу којима и Градска општина Обреновац.

Основна идеја округлог стола је да се у сарадњи са представницима општина постојећи планови интегритета искористе као прилика за организовану комуникацију са грађанима и другим заинтересованим странама у локалној заједници. Циљ сарадње је да омогући и дефинише међусобну подршку између општина и “Центра модерних вештина” у области борбе против корупције на локалном нивоу.

Милош Ђајић, представник “Центра Модерних вештина”, је рекао да су општине требале до 15. априла да донесу планове интегритета.

– Поред плана општине су такође морале да поставе особу која је задужена за спровођење документа. У том документу означене су слабе тачке у функционисању система где може доћи до корупције. Сам тај план интегритета можемо повезати и са интегритетом личности јер свако од нас, ако је довољно јака личност, може се одупрети корупцији. Овде се ради на јачању интегритета самих институција које морају да ојачају своје способности и своје механизме, па и људе, да се сами боре против корупције. Ово су нове ствари које се дешавају код нас и велики број општина је донео план и испоштовао закон. Врло је важно да у наредном периоду заживи тај план. Сам план спроводи лице које именује председник општине и то лице ће спроводити план интегритета наредних две или три године. Морам да истакнем да је јако важно упознати грађане, невладине организације и све запослене колико су они важан део у борби против корупције. Што се тиче Градске општине Обреновац, она је као и све градске општине генерално напреднија у борби против корупције. Проблеми корупције су различити од општине до општине и руководство општина најбоље зна где и на који начин се јавља корупција и на шта треба обраћати пажњу – рекао је Ђајић. 

Градску општину Обреновац на овом округлом столу представљао је председник општине Мирослав Чучковић који је том приликом рекао да је променом приступа и доступности услуга у општини приметна промена на боље.

– “УСАИД” је финансирао реконструкцију хола у згради општине који је сада јаван и све потребне информације и документа грађани добијају у самом холу на шалтерима. То је први предуслов, јер сваки документ можете добити јавно а не иза затворених врата. Ми смо и увођењем стандарда ИСО 9001, који се сваке године проверава, успели да са грађанима радимо транспарентније. Све јавне набавке у општини и јавним предузећима иду преко портала. Немогуће је искоренити корупцију, али сви треба да се трудимо да је сведемо на најмању могућу меру. Ми смо у складу с тим и увели сервис грађана “Одговор за два дана” помоћу ког се на питања грађана одговара у року од 48 сати, а отварањем услужног центра у улици Војводе Мишића постали смо доступнији грађанима. Још један пример где је општина Обреновац пример добре праксе је податак да је у протеклих годину дана урађено јавних набавки у вредности преко милијарду динара и да није било никаквих примедби – закључио је Чучковић. 

{youtube}rI_GSBlVt8U{/youtube}