На основу Програма подршке за спровођење пољопривредне политике и политике руралног развоја града Београда за 2022. годину, број: 3-262/22-ГВ од 24. фебруара 2022. године и Закључка заменика градоначелника града Београда, број: 3-2033/22-Г-01 од 4. марта 2022. године

ГРАД БЕОГРАД
ГРАДСКА УПРАВА ГРАДА БЕОГРАДA
Секретаријат за пољопривреду објављује
ЈАВНИ ПОЗИВ ЗА ДОСТАВЉАЊЕ ПРИЈАВА ЗА ДОДЕЛУ ПОДСТИЦАЈНИХ СРЕДСТАВА У ОБЛАСТИ ПЧЕЛАРСТВА НА ТЕРИТОРИЈИ ГРАДА БЕОГРАДА ЗА 2022. ГОДИНУ

 

I – ПРЕДМЕТ ЈАВНОГ ПОЗИВА

Jавним позивом уређују се услови, начин и критеријуми доделе подстицајних средстава у области пчеларства на територији града Београда за 2022. годину (у даљем тексту: подстицајна средства).

Подстицајна средства за ову намену обезбеђена су у износу од 35.000.000,00 динара.

Подстицајна средства су намењена за набавку нове опреме (једне или више врста опреме), и то: до 20 кошница; сатне основе до 60 кг; до две смс вагe; једна ручна преса за сатне основе; једна сушара за полен; један млин за шећер; једна мешалица за израду погача за прихрану пчела; једна центрифуга; један отклапач саћа и један топионик за восак (у даљем тексту: Опрема).

Подстицајна средства су наменска и бесповратна и додељују се у максималном износу до 80% од цене прихватљивих трошкова набавке опреме без ПДВ-а, с тим да максималан износ подстицајних средстава не може бити већи од 120.000,00 динара по кориснику.

Подносилац пријаве може да конкурише за доделу подстицајних средстава за набавку више врста опреме, која је предмет овог Jавног позива.

Подносилац пријаве може конкурисати само по основу једног Јавног позива за доделу подстицајних средстава који расписује Секретаријат за пољопривреду у 2022. години.

II – УСЛОВИ ЗА ОСТВАРИВАЊЕ ПРАВА НА ПОДСТИЦАЈЕ

  1. ОПШТИ УСЛОВИ

Подносилац пријаве има право на подстицајна средства ако испуњава следеће опште услове:

  • да има пребивалиште на територији града Београда;
  • да је физичко лице – носилац регистрованог комерцијалног породичног пољопривредног газдинства на територији града Београда (у даљем тексту: пољопривредно газдинство);
  • да се катастарска парцела на којој је извршено обележавање пчелињих друштава и регистрација пчелињака налази на територији града Београда;
  • да не користи бесповратна подстицајна средства од стране других буџетских корисника за набавку опреме која је предмет овог Јавног позива;
  • да подносилац пријаве и добављач не представљају повезана лица (повезана лица јесу носилац и чланови породичног пољопривредног газдинства, супружници, ванбрачни партнери, крвни сродници у правој линији, крвни сродници у побочној линији закључно са трећим степеном сродства, сродници по тазбини до другог степена сродства, усвојилац и усвојеник, лица између којих је извршен пренос управљачких права и лица која су повезана у смислу закона којим се уређује порез на добит правних лица);
  • да набавку нове опреме изврши након објављивања овог Јавног позива;

2. СПЕЦИФИЧНИ УСЛОВИ

Подносилац пријаве има право на подстицајна средства ако испуњава следеће специфичне услове:

  • да на регистрованом пчелињаку има најмање 5 кошница.

III – ПОТРЕБНА ДОКУМЕНТАЦИЈА

Подносилац пријаве је дужан да достави следећу документацију:

  1. образац пријаве за доделу подстицајних средстава у области пчеларства на територији града Београда за 2022. годину, читко попуњен и својеручно потписан,

(образац пријаве можете преузети овде  или у просторијама Канцеларије за пољопривреду Управе ГО Обреновац, ул. Карађорђева 10, сваког радног дана од 7:30 до 15:30 часова),

  1. фотокопију личне карте или очитану личну карту, уколико је са чипом (важећу у тренутку подношења пријаве),
  2. документ оверен од стране банке на име подносиоца пријаве о активном броју наменског рачуна пољопривредног газдинства, издат након објављивања Јавног позива (број рачуна мора бити идентичан броју рачуна који је уписан у изводу из регистра пољопривредних газдинстава – подаци о пољопривредном газдинству), датум, печат и потпис морају бити видљиви,
  3. оригинал Потврду о статусу у регистру пољопривредних газдинстава (потврда о активном статусу комерцијалног пољопривредног газдинства), издату од Управе за трезор након објављивања Јавног позива, датум, печат и потпис морају бити видљиви,
  4. оригинал Извод из регистра пољопривредних газдинстава – подаци о пољопривредном газдинству са подацима о члановима пољопривредног газдинства, издат од Управе за трезор након објављивања Јавног позива, датум, печат и потпис морају бити видљиви,
  5. оригинал документ у којем, између осталог, мора бити наведено име и презиме подносиоца пријаве, катастарска општина на којој су кошнице регистроване, као и број кошница, а који је издат након објављивања Јавног позива, датум, печат и потпис морају бити видљиви,
  6. оригинал предрачун или *оригинал рачун, потписан и издат од стране добављача након објављивања овог Јавног позива, у динарском износу (уколико добаљач није у систему ПДВ-а, у обавези је да у предрачуну, односно рачуну, наведе члан Закона по којем је ослобођен обавезе плаћања ПДВ-а). Предрачуни, односно рачуни добављача који нису регистровани у АПР-у, неће се разматрати. Понуда добављаљача неће бити прихваћена.
    *Подносилац пријаве који је већ извршио набавку опреме, доставља и
    документацију у складу са Јавним позивом у делу који се односи на исплату
    подстицајних средстава,
  7. оригинал Уверење Секретаријата за јавне приходе града Београда на име подносиоца пријаве да су измирене обавезе по основу изворних локалних јавних прихода за 2021. годину или уверење на име подносиоца пријаве да се не води у евиденцији пореских обвезника у тренутку подношења пријаве на свим градским општинама града Београда.

Подносиоци пријава који се искључиво баве пољопривредом, поред осталог,
достављају као доказ оригинал или оверену фотокопију Уверења о подацима унетим
у матичну евиденцију ПИО фонда или Уверење о пријавама и одјавама ПИО фонда
или пензиони чек на име подносиоца пријаве.

Пријава са приложеном документацијом не враћа се подносиоцу пријаве.

IV – ВРСТЕ ПРИХВАТЉИВИХ И НЕПРИХВАТЉИВИХ ТРОШКОВА

  • ПРИХВАТЉИВИ ТРОШКОВИ СУ: трошкови набавке опреме која је предмет овог Јавног позива.
  • НЕПРИХВАТЉИВИ ТРОШКОВИ СУ: царинске, увозне и остале административне таксе; трошкови транспорта; банкарски трошкови; трошкови јемства и сличне накнаде; половна опрема и материјали; доприноси у натури (сопствени рад и материјал подносиоца пријаве); накнадни и непредвиђени трошкови.

V – КРИТЕРИЈУМИ ЗА РАНГИРАЊЕ

Бодоваће се и рангирати само комплетне пријаве, које су поднете у складу са Јавним позивом.

Предност приликом рангирања имају подносиоци пријава који нису користили подстицајна средства града Београда у области пчеларства, као и подносиоци који у предходних пет година нису користили подстицајна средства града Београда у области пољопривреде.

У случају да два или више подносиоца пријавe имају исти број бодова предност ће имати млађи подносилац пријаве.

Подстицајна средства ће бити додељена подносиоцима пријава према редоследу на Ранг листи кандидата, а до утрошка расположивих средстава.

Комисија за утврђивање испуњености услова за доделу подстицајних средстава у области пчеларства (у даљем тексту: Комисија) задржава право да додатно провери податке из достављене документације.

Комисија задржава право да поред достављене документације, затражи од подносиоца пријава да доставе и додатну документацију и доказе релевантне за oдлучивање.

Подносилац пријаве који је извршио куповину опреме након објављивања овог
Јавног позива, НЕМА ПРЕДНОСТ ПРИЛИКОМ РАНГИРАЊА.

VI – ПОСТУПАК СПРОВОЂЕЊА ЈАВНОГ ПОЗИВА

Испуњеност услова за доделу подстицајних средстава утврђује Комисија на основу пријаве и приложене документације из тачке III овог Јавног позива.

Комисија утврђује предлог Ранг листе подносилаца пријава на основу критеријума за рангирање из тачке V овог Јавног позива, и исту доставља секретару Секретаријата за пољопривреду ради доношења предлога Одлуке о додели подстицајних средстава.

Секретар Секретаријата за пољопривреду на предлог Комисије доноси предлог Одлуке о додели подстицајних средстава која ће бити објављена на званичној интернет страници Града Београда, као и на огласној табли Градске управе града Београда, ул. Краљице Марије 1, Београд.

Приговор на предлог Одлуке може се изјавити у року од 3 дана од дана објављивања
предлога Одлуке о додели подстицајних средстава на званичној интернет страници
Града Београда, као и на огласној табли Градске управе града Београда.

Комисија по истеку рока за приговор утврђује коначну Ранг листу, и исту доставља секретару Секретаријата за пољопривреду ради доношења коначне Одлуке о додели подстицајних средстава.

Секретар Секретаријата за пољопривреду на предлог Комисије доноси коначну Одлуку о додели подстицајних средстава, која ће бити објављена на званичној интернет страници Града Београда, као и на огласној табли Градске управе града Београда, ул. Краљице Марије 1, Београд.

Подносилац пријаве је дужан да у року од 45 дана од дана објављивања коначне Одлуке о додели подстицајних средстава на званичној интернет страници Града Београда као и на огласној табли Градске управе града Београда, набави опрему и Секретаријату за пољопривреду достави документацију у складу са условима овог Jавног позива о исплати подстицајних средстава, након чега заменик начелника Градске управе града Београда, секретар Секретаријата за пољопривреду закључује са корисником подстицајних средстава Уговор којим се регулишу међусобна права и обавезе.

VII – ИСПЛАТА ПОДСТИЦАЈНИХ СРЕДСТАВА

Подстицајна средства се исплаћују када корисник испуни следеће услове:

  • изврши набавку опреме;
  • достави рачун и отпремницу о извршеној набавци опреме (рачун мора бити идентичан предрачуну по износу, врсти опреме, и добављачу);
  • достави извод из банке добављача и извод из банке корисника средстава као доказ о извршеном преносу средстава са наменског рачуна пољопривредног газдинства на рачун добављача, оверен од стране банке;
  • достави фотокопију гарантног листа или изјаву добављача да опрема не подлеже гаранцији.

Поред услова наведених у ставу 1. ове тачке Јавног позива, подстицајна средства иплатиће се Кориснику по достављеном писаном извештају овлашћених представника Секретаратијата за пољопривреду о извршеном контролном прегледу непосредним увидом на терену о испуњености услова из овог Јавног позива.

VIII – ОБАВЕЗЕ КОРИСНИКА ПОДСТИЦАЈНИХ СРЕДСТАВА

Корисник подстицајних средстава је дужан:

  1. да наменски користи подстицајна средства;
  2. да не отуђи и не омогући другом лицу коришћење предмета подстицаја, у року од пет година од дана исплате подстицајних средстава;
  3. да сву документацију која се односи на исплату подстицајних средстава чува најмање пет година након исплате подстицајних средстава,
  4. да изврши повраћај новчаних средстава која су му додељена, као и да плати законску затезну камату у случају ако се не придржава обавеза из тачака 1-3;
  5. да врати неосновано исплаћена средства услед административне грешке.

Корисник средстава је дужан да на захтев Секретаријата за пољопривреду достави податке у вези са производњом и пласманом производа произведених коришћењем кошница и пчеларске опреме које су набављене у поступку Јавног позива, у циљу анализе успеха реализоване мере подршке.

Секретаријат за пољопривреду задржава право да након доношења Одлуке о додели подстицајних средстава непосредним увидом на терену изврши проверу испуњености услова и обавеза о додели подстицајних средстава па до истека уговорне обавезе.

IX – НАЧИН И РОКОВИ ПОДНОШЕЊА ПРИЈАВА

Пријава са документацијом траженом овим Јавним позивом се доставља у затвореној коверти са назнаком:

”ЈАВНИ ПОЗИВ ЗА   ДОСТАВЉАЊЕ ПРИЈАВА ЗА ДОДЕЛУ ПОДСТИЦАЈНИХ СРЕДСТАВА У ОБЛАСТИ ПЧЕЛАРСТВА НА ТЕРИТОРИЈИ ГРАДА БЕОГРАДА ЗА 2022. ГОДИНУ – НЕ ОТВАРАТИ”, а на полеђини коверте обавезно написати име, презиме, адресу и број телефона подносиоца пријаве, и то:

– препорученом поштом на адресу:
Градска управа града Београда, Секретаријат за пољопривреду, ул. Краљице Марије бр. 1,
11060 Београд или
– личном доставом на адресу:
Градска управа града Београда, Секретаријат за пољопривреду, ул. Краљице Марије бр. 1,
Београд, 3. спрат, шалтер број 3,

За додатне информације можете се обратити на бројеве телефона: 011/715-7831, 011/715-7402, 011/715-7392, 011/715-7398, 011/715-7418, 011/715-7240.

Рок за подношење пријава на шалтеру 3 писарнице Градске управе је 01.04.2022. године до 15 часова.

Пријаве и допуне поднете препорученом пошиљком предате пошти најкасније до 01.04.2022. године до 15 часова, сматраће се благовременим.

Неблаговремене, као и пријаве послате на други начин (нпр. факсом или еmailom), нeдопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве подносиоца, и
пријаве уз које подносиоци нису поднели све потребне доказе на начин и у
форми траженим тачком III овог Јавног позива, неће се разматрати.