Градска општина Обреновац током пролећа 2021. године реализоваће програм за брзо читање и учење. Бесплатни програм о техникама брзог читања и организацији учења моћи ће да похађа 200 ученика и студената са пребивалиштем у ГО Обреновац.

Право на пријаву имају ученици старији од 14 година (VIII разред) као и студенти, апсолвенти и студенти специјалистичких, мастер или докторских студија. Заинтересовани се могу пријавити попуњавањем онлајн пријавног формулара.

Опис пројекта
Обука подразумева похађање едукација на тему техника и стратегија ефикасног учења за ученике осмог разреда основне школе, матуранте средњих школа и студената у трајању од 20 дана;
Аутор и реализатор обуке је Школа интелектуалних вештина – www.intelektualnevestine.rs

Фазе пројекта
1. Едукација 1  (на лицу места – трајање 1 дан – 5 сати)
1. Тестирање – мерење ефикасности читања и памћења детаља
2. Обука на тему напредних техника читања
3. Обука за кориштење онлајн платформе за даљи тренинг у трајању од 18 дана и договор око менторског рада и крајњег тестирања

2. Едукација 2 (на даљину – трајање 1 дан – 4 сата)
1. Онлајн обука ученика на тему техника читања
2. Упутство за менторски рад и даље усавршавање технике

3. Едукација 3 (на даљину – трајање 17 дана по 30 – 45 мин дневно)
1. Увежбавање научене технике
2. Увођење комплексног вежбања и напредних техника
3. Едукације из примењене психологије о постављању циљева, мотивационим процесима, итд.

4. Менторство (на даљину – 17 дана по 2 сата дневно – по потреби учесника)
1. Консултације са предавачима у погледу разјашњавања технике, начина вежбе и примене у раду на школском или другом градиву

5. Едукација 4 (на лицу места – трајање 5 сати)
1. Примена технике “Брзо Читање” у учењу стручне литературе
2. Модел Организације учења
3. Модел обнављања градива
4. Модел изградње отпорне (резилијентне) пажње и концентрације
5. Излазно тестирање

Очекивани резултати
Према досадашњим пројектима очекивани резултати код свих ученика типичног развоја су минимум 75% повећања ефикасности читања – што подразумева паралелни раст брзине читања и степена разумевања и присећања.