На првој седници новог сазива Скупштине општине Обреновац усвојена је Одлука о изради план детаљне регулације саобраћајница на територији општине Обреновац. Након усвојене Одлуке о изради плана детаљне регулације, посао урбаниста у наредном периоду биће јасније дефинисање нове трасе железнице, продужетка Улице Краља Александра и свих релевантних саобраћајних праваца. Такође, задатак стрчњака из области урбанизма биће и дефинисање намене околног простора, који ће након изградње нових саобраћајница постати веома атрактивна локација за извођење грађевинских радова и изградњу објеката различите намене.

Председник Градске општине Обреновац Мирослав Чучковић истакао је да је на протеклој седници Скупштине општине донета одлука о изградњи полазног перона градског воза и исту издвојио као једну од најважнијих јучерашњих одлука новог скупштинског сазива.

– Једна од најважнијих јуче донетих одлука на седници Скупштине општине Обреновац јесте изградња полазног перона градског воза на парцели, простору где је некада била пруга, па је одлучено да на простору Улице Краља Александра и насеља Топлолице буде изграђена пруга са модерном железницом, која би се простирала поред Цевке, безена и новог тржног центра, новим мостом преко Колубаре, поред аутопута ка простору аеродрома. Од аеродрома, пруга ће бити директном везом спојена са аутобуском станицом која ће бити изграђена на простору бувљака на Новом Београду, одакле ће бити могуће кретање линијама Бг воза, којих ће бити 4 и које ће као надземне и подземне железнице, у будућности Београда, пружати могућност кретања ка свим деловима Београда – објаснио је Чучковић.

Он је истакао да је према новим одредбама Статута, Комисија за планове општине Обреновац надлежна за обављање кључних послова на изради планова, те се од општине Обреновац очекује да формира све услове који су од значаја за будућност грађана Обреновца.

– Без обзира да ли је у питању израда Плана регулације центра или свих осталих простора, важно је да сви узму учешће, да буде остварено начело јавности у раду управе, те да дођемо до квалитетних решења – рекао је Чучковић и додао да у Србији за израду и реализацију пројеката више нису спорна финансијска средства које је потребно уложити, већ су важне идеје на којима ће се заснивати пројекти.

Станко Кантар, директор ЈКП ”Београдски метро и воз” истакао је, да након изградње железнице, путници из општине Обреновац који би користили железнички транспорт, истим би стигли из Обреновца до било ког дела Београда и то уз услове који гарантују удобност.

– Обреновац одавно покушава да добије железнички транспрт. Ми се бавимо развојем метро система, али паралелно и развојем градске железнице Бг воза. Једна од линија које су у плану јесте она која би повезала аеродром Београд, Сурчин и Обреновац са градском железницом. У плану су четири линије Бг воза, уз које ће бити линије за Младеновац, Лазаревац и Обреновац, као и две линије градског метроа. Ово би био јединствен транспортни систем – објаснио је Кантар.

Директор Јавног предузећа за изградњу Обреновца Милан Марошанин истакао је да ће се реализацијом Плана детаљне регулације решити многобројни проблеми на саобраћајницама општине Обреновац.

-Продужетак Улице Краља Александра ка Колубари и изградња новог моста су приоритет који ће у наредних 7-10 година бити завршени и нешто што ће регулисати собраћај на овом простору. Досадашњи План генералне регулације обухватао је изградњу кружног тока на саобраћајници која води од Улице Краља Александра и забранског пута и долазио је до Колубаре, међутим изменом Плана, биће обухваћен комплетан простор који ће омогућити изградњу моста на Колубари. Друмско-железнички мост који ће бити изграђен за потребе саобраћаја биће завршен у наредне 2-3 године, а све остало до 2027. године, до када ће бити изведени сви планирани радови – навео је Марошанин.

Весна Ђоковић, начелница одељења за урбанизам и комунално-грађевинске послове општине Обреновац позвала је све заинтересоване грађане да узму учешће у изради плана детаљне регулације саобраћајница.

– Свака иницијатива, предлог и сугестија грађана, добро би дошла. Стручне службе би свакако размотриле предлоге грађана и оно што је најбоље, постало би део плана. Наравно, процедура за доношење плана подразумева рани јавни увид, али и јавни увид након израде нацрта плана, тако да ће бити довољно простора да се грађани укључе – рекла је Ђоковић.

Према речима надлежних, постоје реалне могућности да железница 2027. године проради и да Бг воз крене од полазног перона из општине Обреновац ка Београду.