Мост преко Саве између Обреновца и Сурчина јутрос је пуштен у саобраћај, а магла и хладно време нису спречили велики број возача да пут од једне до друге општине пређу за неколико минута, за шта им је до сада било потребно сат времена. Саобраћајницу су аутомобили прелазили полако – не само због ограничења брзине већ и зато што је готово сваки возач разгледао конструкцију моста.

Мостом се први, још у шест сати ујутру, превезао Светомир Љубовић, који у Обреновцу има предузеће за узгајање поврћа.

– Зеленишем и поврћем снабдевам више трговинских радњи у Београду, па већ тридесет година од Обреновца до Сурчина и назад путујем готово три сата. До јуче сам морао да прелазим 60 километара да бих одвезао робу, а сада стижем за петнаест минута. Сада ћу моћи више времена да посветим другим пословима, али и да раније стижем кући – задовољно је рекао Светомир.

Радост није крио ни Негован, који сваког радног дана из Земуна путује за Уб.

– Једва сам чекао да се мост отвори, зато што на овај начин пут скраћујем бар за 20 километара. Нарочито ми значи то што нема гужве – приступне саобраћајнице су нове и право је задовољство возити овуда – казао је Негован.

Жељко Шаљић, који свакодневно путује од Новог Београда до Обреновца, данас је први пут ишао преко Сурчина, „да проба нови мост”. Он мисли да ће ова саобраћајна деоница имати велики значај и за читаву привреду овог дела Србије, а пре свега за пољопривреду.

– Мост нам много значи! Нисам могла да дочекам да га отворе за саобраћај, јер имамо викендицу у Горњем Лајковцу и досад смо морали преко „Газеле” и поред Сајма. Ово је прави потез градске власти – одушевљена је Даница Жигић, која је наговорила супруга Божидара да заустави возило на приступној саобраћајници како би са обале видела конструкцију моста.

Драган Петровић одважио се да овог хладног јутра мост пређе – бициклом.

– Немам никаквог посла у Сурчину. Хоћу само да се провозам мостом, који људи и са једне и са друге стране Саве чекају годинама. Свака част радницима који су га по овој хладноћи на време привели крају – рекао је Драган.

Најстарији радник на мосту Сретен Цветановић подизао га је још деведесетих година, пре него што су радови обустављени.

– Очекивао сам да ћу се опет вратити на мост и завршити његову градњу. Нисам сумњао ни да ћемо га урадити на време, јер је ово добра екипа и знамо шта можемо. Кад се у неком друштву или на слави буде поменуо овај мост, са поносом ћу моћи да кажем „Ја сам га почео и завршио” – рекао је Сретен.

Мост је дуг 620 и широк 14,5 метара, са две саобраћајне траке, обостраним тротоарима и два појаса предвиђена за провлачење инсталација инфраструктуре. Конструкција моста преко главног тока реке састоји се од шест челичних решеткастих конструкција, а река Сава биће слободна за двосмерни пловни пут, укупне ширине 200 метара и висине 16,5 метара изнад воде.

Мост преко Саве део је „Сремске газеле”, која ће од моста водити до петље „Добановци” на ауто-путу. Његов значај је првенствено у томе што ће омогућити да возила из правца северозападне Србије и обреновачког краја, преко моста и Сурчина, за мање од пола сата стигну до ауто-пута Београд–Загреб, Аеродрома „Никола Тесла” и центра Београда. Возачи ће од Обреновца, преко моста на Сави и територије општине Сурчин, за мање од пола сата моћи да стигну до ауто-пута Београд–Загреб, а даље се отварају могућности путовања обилазницом око Београда.
 
Извор: Беоинфо